året som gått, 2012

det började med en fantastisk nyårsafton i armsjön med finfina vänner
fram tills den 15 januari planerades flytt, jag skulle flytta till barcelona med petra
vi avslutade i sundsvall med en avskedsfest som var hur bra som helst
 
januari februari mars spenderades i barcelona
sol, snygga män, skägg, god mat och en minimal lägenhet
dansade mig svettig i rebel room och hade " the time of my life" 
 
kom hem till sundsvall igen, fick återigen möta en vår, fast denna gång i sundsvall
jag ville inte vara här utan första tiden i sundsvall var ett helvete, allt jag ville var att åka tillbaka till barcelona. 
 
jag jobbade lite på pallas och fick jobb på if, fast där skulle jag inte börja förren i juni.
dagarna gick, träffade vänner, träffade annat löst folk, hade kul och kom till sist in i sundsvallsrytmen och trivdes igen
 
sommaren kom och jag jobbade på if, vilket var hur bra som helst, trivdes som fisken i vattnet
sommaren var härlig, som alltid
hängde lite med miljonärer, vilket gjorde att jag hade den roligaste helgen i mitt liv, båt, champagne, nattbad och en massa massa skratt. 
var busig och levde yolo ett tag, resulterade till möten i lägenheter där andra bodde eller skulle flytta in. 
 
det blev gatufesten och jag träffade en person, ett år senare och jag kände för en sekund att det var ödet
vi träffades, gick på konsert och jag blev nog lite förtjust ( fult ord.. ) men även något gott tar en dag slut
för vid sommarens slut var det dags för mig att återigen dra till barcelona
 
denna gång åkte jag dit med jessica , vi gick bartenderutbildning och festade loss
vi träffade underbara människor, emma och camilla från skolan flyttade in till oss och vi hade två oförglömliga månader tillsammans. the time of my life igen
 
men även allt gott tar en gång slut så i början på december återvände jag till sundsvall
med mer erfarenhet än någonsin började jag möta vintern och kylan, denna gång kände jag mig färdlig på ett sätt med barcelona, trots att saknaden är stor. 
 
jag har nu hängt runt lite, gått på stan, träffat alla vänner, sett på one tree hill igen, gått på promenader och
avslutade året med att dricka champagne och troligtvis avsluta en relation
året avslutades i tårar och med blåmärken
 
men trots detta, hur året avslutades känner jag på mig att 2013 är fylld med förväntningar och äventyr
so come and get me 2013, du är inget otursår!
 
tack alla som bidragit till 2012, alla som jag skrattat med, levt med, gråtit med, druckit med
 
skål och tack 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0