min förtrollade stad

barcelona,
varför ska jag lämna dig?
varför kan jag inte bara stanna och strunta i allt
varför ska jag vara av den typen att jag inte kan strunta i allt
vänta med att jobba, vänta med att studera,
i sommar ska jag göra något jag vantrivs med, för att det är bra, för att pengar är bra
för att pengar behöver man om man ska kunna studera
varför varför varför
jag vill inte lämna alla fria människor här, sånna som jag egentligen inte förstår mig på
sånna som bor i kollektiv när de är 37 och jobbar på krogen 3 dagar i veckan.. och resterande veckan gör de ingenting. är det så man vill att det ska vara när man är 37?
hursomhelst vill jag inte lämna dessa människor
gå ut på gatan möta alla gandus, skämta, få en gratisbiljett av city-hall-gänget, skämta med dem
skälla som hundar - bop bop
hamna på fula mingla bilder, dricka redbull vodka. dansa sig svettig tills sex på morgonen, äta frukost innan man ens gått och lagt sig, dra på en efterfest med skumma människor
få skamsliga erbjudanden, alla snygga skäggiga män, att kunna köpa en avokado för 3 kronor, att bo bredvid boquerian, ipad, järnrörs-killen, min minimala lägenhet, till och med kommer jag sakna trappen
barca stannar kvar, men just nu vill jag inte hem
till ett lagom sundsvall, till ett lagom liv, till relationer jag inte ens vet vad de betyder
mitt liv är här nu, min vardag ser ut så här
men självklart vill jag hem en sväng
mysa med molly så hon inte kan andas, krama på pappa, mamma, tommy och vänta på min lilla bebis!
alla på dansen, prata med maja, skvaderngänget, min säng, en lång dusch och en drink på invito
jag vill pendla
men som jag sa till en för ett tag sedan, man kan inte alltid få det man vill ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0