saker jag drömmer om

jag såg oss tillsammans i framtiden förr
hur vi spenderade fredagskvällarna tillsammans i soffan
fredagsmyset bestod av samtal i timmar med tilltugg och ett glas vin
vi skippade alltid filmen, vårt sällskap var alltid lite bättre
 
vi somnade med ömma läppar efter alla kyssar
vi vaknade upp med ryggarna mot varandra, vi är trygg
lördagen spenderade vi med en lång frukost där du briljerade med dina
varma mackor och hur vi sedan utforskade nya områden
promenader, svampplock, äventyr, picknick
 
jag såg oss som lyckliga
trots att vi inte delade samma adress eller konto
så var vi som ett, trots att vi levde separata liv
 
jag såg dig som någon jag kunde lägga huvudet mot när det blev jobbigt
någon jag kunde ringa när nya händelser inträffat
 
det var så mycket jag såg gällande dig
så mycket som aldrig hände

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0