ibland går allt för mycket upp och ner

varför ska vi ses
och varför ska du låtsas
jag har inte alltid varit ärlig
men det har bara funnits en
innerst inne tycker jag nog att du är en stor jubelidiot
som sårar och enbart tänker på dig själv
men innerst inne tycker jag nog också att du är underbar
en fantastisk person som gör allt för andra

hela du är så ambivalent att jag går upp och ner
mina tankar går från ett till noll, från noll till ett
i en annan värld utan andra så kanske

för ett tag sedan hade jag inte velat lämna
men nu, för stunden känns det så rätt
varför envisas, låtsas, såras, såra
det resulterar i trevliga stunder som enbart gör en mer förvirrad och fundersam

men vi vet alla att jag kommer ångra mig flera gånger
idag tycker jag det är rätt
imorgon vill jag ligga i din famn, höra dina ord
dagen efter funderar jag
sedan tycker jag det är onödigt att ses
sedan vill jag ligga i din famn

fram och tillbaka, upp och ner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0