hemska värld

folk omkring oss dör dagligen eller upplever hemska saker
bara min pappa har haft tre nära-döden-upplevelser iår, han är en man

trots att allt hemskt omkring oss sker verkar vi inte kunna tänka eller
fokusera på det som verkligen betyder något
många av oss, inkluderat mig själv tänker hela tiden framåt
jag måste göra si och så för att det ska bli bra sedan,
jag kan inte göra så för det ser inte bra ut
varför kan vi inte bara känna i nuet och göra det som känns bra för stunden?
trots att det är en klycha så är carpe diem ett bra ordspråk, tror jag
iallafall till viss del

jag har flera gånger fokuserat på fel saker, tackat nej för att jag tänker på min framtid
inte kännt när jag egentligen velat känna för att jag kännt att jag inte haft tid

ska försöka tänka mer på nuet, uppskatta det jag har och kämpa för det som får mig att må bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0