vi kan säga farväl i oändligheten utan att försvinna från varandra

en röst frågade : är du bra på relationer
rösten var fundersam
varför är allt så komplicerat?
varför är det alltid något som är i vägen för känslor och ställer till det?

rösten undrade varför det inte finns någon bok med svar i, där det står hur man ska göra
men jag svarade att jag tror att det alltid finns två rätta svar
en som hjätat står för och ett som hjärnan står för
ett som är rätt för dig och dina känslor, medan det andra är rätt för samhället
ibland kan dessa svaren överensstämma med varandra, men mer sällan

relationer är inte till för att vara lätta, inte alltid
huvudsaken man gör det som känns rätt för sig själv, varesig det är vänskap eller kärlek

är du bra på relationer?
nej, ja. nej, kanske vet ej
vem är det egentligen?
jag försöker iallafall välja det som hjärtat står för
det kanske inte faller samman med de andra som väljer hjärnan
men jag mår bra i mina val och det som jag gjort

varför är det så komplicerat?
det är känslor och vi är människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0