en känsla försvinner lättare än man tror

Men när natten är ljus
I ditt sjuttiotalshus
Och du är ånga, spår av ett moln
I en dröm om att fly till någonting nytt
Och du håller så hårt och när längtan blir svår
Så är jag din, din, din att ta med
Att ta ut, att ta in i någonting nytt



------------

en sådan stark känsla som kärlek eller bara tycka om någon otroligt mycket försvinner fortare än man tror, tror jag

för nästan exakt fyra år sedan låg jag i en soffa men en som betydde otroligt mycket för mig, det var val och jag var troligen kär. när vi lämnade varandra sa vi " jag kommer alltid att älska dig"
alltid, varade inte speciellt länge för att vara alltid.
bara ett år senare var 'ett jag-ska-älska-dig-föralltid' borta, bortblåst av en orkan från väst.

jag har varit försiktig med att säga föralltid sedan dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0